Dag 13 - 20 juli - Las Vegas

21 juli 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 13: zaterdag 20 juli Las Vegas

Zoooo, we zijn weer wakker na een lange avond. Gister sloot ik af met het feit dat we alsnog de strip p zijn geweest.Na een eind lopen, 2mile, waren we eindelijk bij het begin van de echte strip met de grote casino's en de lichtjes. Evelien wou graag de fontein show zien van de bellagio. Dus we moesten nog iets verder. Aangezien we de morgen ervoor nog een beste hike gelopen hebben waren we toch wel wat moe en zere benen toen we eindelijk bij de bellagio aankwamen. Na een mooie show gezien te hebben vonden we het beide best en zijn weer terug gelopen naar het hotel.

De fonteinen bij het Bellagio..Las Vegas hotels/casinoLas Vegas hotels/casino

Onderweg heb ik nog een aantal fotos gemaakt, het kan namelijk niet zijn dat je over de strip loopt en geen fotos mee naar huis neemt he! Maar we waren beide erg moe en erg zere voeten hadden we dus toch maar snel doorlopen als dat kon... Want het was erg druk en die mensen voor je slenteren dan zo.. Erg vervelend.

Een maal op de hotel kamer gekomen ging ik snel ff douchen want ik zweet als een malle hier in amerika... Terwijl je alleen loopt :-p en eef kroop lekker in haar bedje. Voor de verandering in ons eigen prive bedje, soms is het even lekkerder om elkaar niet lastig te vallen met slapen...

Evelien was helaas wat vroeger wakker als mij, ze zit goed in haar Amerika ritme.. Vervelend voor haar deze dag, maar ik heb heerlijk tot 8 uur liggen slapen. Tegen 10 uur zijn we van verdieping 26 naar de 2e gegaan om te lunchen, want we hebben een ontbijt waar we niet op hadden gerekend,(wel 2 nachten) we kregen of.. Een croissant, bagle of een muffin. Qua drinken konden we kiezen tussen, juice, hotwater of cafe. Als ontbijttoetje of een apple or banana. We hadden beide juice, croissant en een appel.We zijn daarna even het casino in gelopen, we worden heel erg verslaafd aan roulette. Wij weer 10 $ in de automaat en gaan. En jawel hoor. We haalden er weer 28$ uit! Wij verdienen onze dagen qua uitgave zo terug.

Winst! :)

Bij het inchecken gister kregen we ook toegangskaartjes voor een bepaalde attacties in het hotel. Ja een pretpark in hotel, hoe verzinnen ze het. Evelien wou graag in de achtbaan en zo geschiede het. De achtbaan heeft 2 loopings en een kurketrekker. Erg leuk, maar niet voor mij. Evelien vond het gelukkig geweldig. Hier na zijn we in de auto gestapt en zijn we naar the Venetian gegaan. Het is nu 41 graden dus de airco's zijn ideaal.
(Evelien typt nu verder)Het is ideaal dat je gratis kunt parkeren bij hotels, groot ook dat die parkeerplaatsen zijn! Niet te zuinig..  Maar goed, eerst dus the Venetian. Erg mooi aangelegd allemaal, het lijkt binnen net alsof je buiten bent. Mooie wolkjes op plafond, watertje en bruggetjes eroverheen, zingende mannetjes in gondels, veeeeeel toeristen en allerlei winkeltjes. Echt bizar allemaal. Even wat leuke feitjes; dit hotel heeft 7000 luxesuites, 5 zwembaden, twintigtal restaurants, honderdtal winkels en wel 10.000 werknemers... Dat kun je toch bijna niet meer voorstellen?! ( wat waren wij met hotel Zeezicht dan toch een mietjes hè Robin, Karin en Paul?!) oh en het heeft maar zo'n 2,5 miljard gekost.. Oh en er zat ook nog een Madame Tussaud in!( met Johny depp!)

Daarna gingen we naar MGM, dit hotel zat vlak naast de M&M shop dus daar parkeerden we. Ook erg indrukwekkend dit hotel. Ik blijf mn ogen uitkijken.. Hier hadden ze gewoon een hele rij luxe stoelen met daar tegenover megaschermen waar allerlei verschillende sportzenders op werd uitgezonden!Ook leuk was dat ze hier ook zo'n mooie roulette-tafel hadden..hihi.. Dus we hebben ook hier even een gokje gewaagd. Je moet je ten slotte een beetje aan de cultuur aanpassen. Jeroen wist weer op tijd te stoppen( ik vrees dat ik anders toch nog één keertje wilde) en daarom hadden we weer zo'n 17dollar winst! Toch netjes...:)

Winst!

De m&m shop was ook erg leuk om even te bekijken, nou ja even, het had 4 verdiepingen! Maar wel veel van hetzelfde.. We hebben een klein zakje gevuld bij de muur waar je vanalles kon kiezen. Dus nu snoepen we van het pindakaassmaak of aardbei of kokos of crunchy.. Lekker hoor.Inmiddels zitten we weer op hotelkamer. Straks gaan we toch nog even weer die roulette opzoeken hihi.. Maar we nemen wel maximum bedrag mee.Vanavond misschien nog even naar the Stratosphere Tower.
De m&ms waren ook even in the Venetian..;)M&M-shop..M&M-shop..
-----

Zo we zijn weer terug. We hebben in de tussentijd weer veel gedaan.Tegen half 6 zijn we weg gegaan naar old main street, 'downtown' Dit is het oude gokgedeelte van las vegas. Hier was ook een leuk restaurant die we in het trotterboekje hebben gevonden, we wouden hier graag eten maar op een of andere manier was die dicht.... Hmm dat was jammer. Het was een oude trein waar in je kon eten.

Nu hebben we denny's maar opgezocht. Ik (jeroen) had lasagne en evelien had tilapia. Smaakte erg goed.Het was bijna half 8 toen we klaar waren en op de plek waar we toen waren was ook fremont street experience. Dit is een dak van Lichtjes gemaakt. Het dak is 460 meter lang en 27 meter breed. En er zitten 12,5 miljoen led lampjes in. Er zal er maar een kapot gaan.... Nadit gezien te hebben zijn we naar de stratosphere tower geweest. Dit is een hele hoge toren waarmee je heel vegas kan over zien. Helaas net zoals gister weer onweer en harde wind... Dus het bovenste dek was niet open...alleen binnen was open helaas. Je hebt er beide een mooi uitzicht over alle lampjes van vegas. Na een half uurtje gezeten te hebben liepen we weer terug richting auto en dan kom je door het casino heen. Helaas of gelukkig kwamen we geen elektrische roulette tafel tegen anders waren we nog niet terug geweest. Eenmaal de auto gevonden zijn we terug gegaan naar circuscircus. Eeeeeeeeeeeen we konden het weer niet laten om de roulette tafel te vinden. We gooiden er weer 10 dollar in, met meer spelen we niet want dat vinden we zonde geld. Het ging met up en downs. We spelen met 3 dollar tegelijk want dat is het minimum en dan omste beurten. Ik ga altijd voor de cijfers en dan op de hoeken van 4 cijfers zoals 1,2,4,5 of 2,3,5,6. Dan heb je de meeste kans om wat te winnen plus het te winnen bedrag is hoger dan dat je voor rood of zwart kiest.We stonden op 11,50 dollar en ik mocht nog een keer. Dus ik zet de fiches op  26 (heb ik al 3x mee gewonnen in vegas) en zei tegen evelien: Bij winst cashen we en anders gaan we door. en jaaa hoor. Hij valt op 26!! Dus 18 dollar winst. We kwamen op 29,5 dollar met eigen inbreng. We hebben vandaag en gister bijna 100 dollar winst gemaakt. Wat leuk man!!We zijn nu moe en gaan heerlijk met de airco onder de wol. Het was weer eens. 44 graden dus die hebben we wel nodig.Morgen een saaier dagje verwacht ik want we moeten 600km rijden. Wel door death valley, het warmste puntje op aarde... Dus dat wordt nog wat.Oja nog een paar leuke quotes van de liftbediende van de stratosphere.We vroegen hoe het ging. Zegt hij up and down.... (lift, voor wie hem niet snapt)En door de wind bewoog het gebouw op en neer door de wind en als je gedronken had, nog meer...Nou dit was weer een dagje zeg.Tot morgen en als we geen wifi hebben tot overmorgen!!

Het megagavecoolebijzondere kippen-sla-met-hamer-spel!En hij slaat!! De kip vliegt door de lucht en... Jaa in de middelste pan!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cynthia:
    22 juli 2013
    Wij lusten ook wel die lekkere m&m's hoor!
    En wij hebben er een speciaal potje voor!!!!!

Liefs