Dag 14 ; Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes

21 juli 2013 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Dag 14: Zondag 21 juli- 16:11

Zo inmiddels hebben we er al flink wat kilometertjes opzitten.. We rijden nu net
Lone Pine weer uit. Vanmorgen nog even ontbeten in Vegas( bij het andere restaurant was de keuze voor het gratis ontbijt helaas precies hetzelfde, maar dit keer gingen we heel avontuurlijk voor the Danish..lekker maar wel zoet!) en stiekem nog één keer naar de roulettetafel.. Ssstt.. Helaas dit keer verloren. Dus daarna heel snel het casino verlaten hihi.
Om half 9 reden we Las Vegas uit. Langzaam bouwde de hitte zich wat verder op... Tot een hoogtepuntje van 119F dus ong 49graden celcius! Pfff ja de naam Death Valley snappen we wel inmiddels!

Death ValleyZabriski point @ Death ValleyTemperatuur in Death Valley
Het is niet echt een mooi park te noemen, maar wel heel bijzonder. Iets wat je toch niet kunt overslaan als je deze kant op gaat. We hebben een paar punten bezocht, maar aangezien het echt als een bloedhete föhn voelde, hebben we het meeste vanuit auto bekeken. Als je mij een aantal weken terug had gevraagd welke kleur een steen had, had ik gezegd grijs of bruinig. Nou daar moet ik na vandaag toch een hele kleurenpalet aan toevoegen! Wow wat een kleuren en allemaal natuurlijk( tenminste ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat er geen graffiti aan te pas is gekomen) Vooral bij Artists Palette zag je echt heel veel kleuren. Deze kleuren zijn er door de minerale pigmenten, ijzermineralen geven een roze, rode kleur. Micaschilfers zorgen voor groen en mangaankorrels voor paars en violet. Goed van mij onthouden hè? ( oke oke ja ik heb inderdaad de reisgids op mn schoot liggen)

Artist Pallette @Death ValleyArtist Pallette @Death Valley

Badwater zijn we ook geweest, het laagste punt van de verenigde staten, 86m onder zeespiegel. Een zout restant van het enorme meer dat hier ooit lag. Heel bijzonder om te zien. Je kon een stukje het zout oplopen, maar aangezien er meerdere toeristen waren en iedereen alleen op de foto wilde bleef iedereen maar verder lopen... In plaats van dat iedereen gewoon even stopte en om de beurt de foto maakte. Nog klein stukje informatie, dit heb ik wel onthouden van het bordje daar. Blijkbaar was er ooit een man met een ezel( nee niet dat verhaal) en die trok door Death Valley. Toen hij bij een klein meertje aankwam, wilde zijn ezel er echter niet van drinken..dus noemde hij het bad water.( slecht water). Ik vond het wel een grappig verhaal. Dus het is geen water uit een bad..

Badwater @ Death ValleyBadwater @ Death ValleyBadwater @ Death ValleyErgens zie je het bordje Sealevel als het goed is... @Death Valley
( Jeroen geniet nu van de cabrio die voor ons rijdt met open dakje... Het begint namelijk vrij hard te regenen)
Verder hebben we nog even het gevoel gehad dat we in de Sahara waren.. Plotseling duiken er opeens zandduinen op...de Mesquite Flat Sand Dunes. Blijkbaar botsen op dit punt de winden tegen elkaar op. Een apart gezicht is het zeker. We bekijken dit verder niet zo uitgebreid, normaal is lopen in mul zand al zwaar, laat staan met 45graden!

Mesquito Flat Sand Dunes @Death Valley
Lekker gegeten in cowboystyle.. The badwater Saloon. Het zag er vanbinnen ook wel uit als een saloon. De serveerster klonk ook als uit een saloon: 'what can I get you my sweetheart? ' en dat was tegen Jeroen hihi. ik had een salade en die was erg lekker, bijna net zo lekker als die van Norah met de frambozen.. :)

Lunchen @ the Badwater Saloon, Death Valley
Daarna nog even een pittig stukje in de auto toen de airco 20miles uit moest, anders kon de automotor het niet aan. Dit werd aangegeven op bord langs de weg. Poeh dan merk je goed hoe je je airco mist..
Nu is het nog een uur rijden naar ons hotel in Mammoth Lakes..
Na vandaag dus op het diepste punt te zijn geweest, gaan we morgen rijden op de hoogste weg van Amerika, the tioga road! We zijn erg benieuwd!

--- 21.45
We zitten nu bij de receptie van het hotel Sierra Nevada Lodge. Echt weer een heel mooi hotel. Lekker zwembad, waar we al even lekker in gezwommen hebben. Prima restaurant, waar we net gegeten hebben en ook mooie kamer. Vooral het hotel zelf is ook erg mooi, wel echt zo'n ski-oord. We hebben zelfs nog even gepoold.
Bijna jammer dat we morgen alweer weg gaan..
Nu duiken we zo lekker ons bed in!

Xx

1. Marianne rueck:
    23 juli 2013
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Geeft wel een goed vakantiegevoel. Veel plezier nog.