Dag 12: Vrijdag 19 Juli - Zion en Las Vegas

20 juli 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Evelien gaat het zelfs in de rivier proberen, Virgin river @ zion national parkHooooow nee, niet nat worden.... Virgin river @ zion national parkSaampjes, Kayenta trail en emerald trail @ zion national parkToch me evenwicht kunnen bewaren bij Virgin river @ zion national park

Dag 12 : vrijdag 19 juli -Zion naar Las Vegas

En ja hoor het spelletje Catan heb ik gister nog gewonnen. Muhahaha.Daarna nog even heerlijk voor het huisje op het schommelbankje gezeten.Prima geslapen alletwee, om half 7 weer vroeg in de auto zodat we goed op tijd onze wandeling in Zion konden beginnen.Doordat we mooi op tijd waren was er mooi parkeerplek voor ons.

Schommelbankje @ Zion

Om 7 uur overgestapt op de shuttle bus, bij de halte Grotto eruit. Hier begonnen we met de Kayenta-trail en daarna zouden we verder gaan met de Emerald Pools -trail. Wat een prachtige wandeling weer! Het leek dit keer een beetje tropisch, mooi groen aan beide zijden een fel zonnetje ( maar wij liepen in schaduw) en allerlei dierengeluiden. Gelukkig geen leeuwen of tarantula spinnen.. Brr dat had ik per ongeluk in informatiefoldertje gezien en viel in de categorie had-ik-liever-niet-willen-weten. ( zag het al voor me, ik glijd uit, hang met één hand aan een rots, wil met de andere hand mezelf omhoog trekken, maar dan zat daar net die spin.. Brrr wat doe je dan hè?! ;) ) We gingen eerst naar de upper emerald pool. Het was nog wel even klimmen, maar dat was het zeker waard! Wow, echt stukje paradijs! Heel mooi ja poeltje, met rotswanden kaarsrecht omhoog, bomen eromheen, grote rotsblokken. En nog een heeeeel groot voordeel: nog geen andere toeristen. Dit plekje was even voor ons tweeën.

Prachtige plek bij Kayenta trail en emerald trail @ zion national parkSaampjes, Kayenta trail en emerald trail @ zion national park

Daarna liepen we naar lower emerald pool, waar de serene rust verdwenen was door wat gezinnen met kleine kinderen die de echo functie bij de rots erg leuk vonden. Jammer, maar niks aan te doen. Daar kon je heel mooi onder watervalletje doorlopen, die in deze tijd van het jaar wel erg klein was helaas.

Eenmaal weer beneden bij the virgin river besloten we om toch nog even terug t gaan naar het punt waar we gister weggeregend waren, dus lekker makkelijk weer hop in de shuttle bus en uitstappen bij laatste halte. Hier was het inmiddels wel stuk drukker, er begint daar ook een hele populaire wandeling; the Narrows waarbij je door de rivier tussen twee rotswanden loopt. Wij zijn stukje die kant opgelopen en hebben lekker bij de rivier gespeeld :)Lekker schoenen uit en met blote voeten beetje in het water en op de rotsen klauteren. Dat ging bij mij uiteraard allemaal heeel soepel. ( is ook geen filmpje van gemaakt hoor....)Rond 11 uur nog even broodje bij Zion Lodge en daarna de auto weer opzoeken. Om half 12 zaten we weer in de auto onderweg naar Las Vegas!
Virgin river @ zion national parkJa, ga ik of niet vallen @ Virgin river @ zion national parkGelukkig ze zit, Virgin river @ zion national park
--------

Na ongeveer 2,5 uur te hebben gereden kwamen we in las vegas aan. De teller van de warmte ging naar 111 fahrenheit, dat betekent in celsius 44 graden... Best warm. We begonnen trouwens met 56 fahrenheit de dag(13 graden) een best verschil dus. Maar we hebben de auto geparkeerd in de garage van he hotel en lopen naar binnen, zagen dat we ons konden inchecken. Mooi daar hadden we wel zin in alleen stond er een beste rij. Er zat niks anders op dan wachten. Opzich ging het nog best snel. Toen we aan de beurt waren vroeg ik aan de man of we wel hoog en zicht op de strip hadden en dt hebben we. 26 hoog en richting strip! Mooier kan het niet.Wij op naar de kamer, maar dat was nog wel een opgave aangezien er hier 3 gebouwen van 33 verdiepingen hoog zijn... Maar we hebben het gevonden.

Eenmaal op de kamer de koffers geplaatst en ff lekker op de wifi, want dat hadden we niet in Zion aangezien de bliksem was ingeslagen. Even de berichtjes op whats app bij lezen, facebook bij werken etc. Evelien is toen druk geweest dat het verslag op internet kwam en de foto's van gister. Ik heb later d fotos van vandaag bijgewerkt, evelien was best moe die heeft even een uurtje haar ogen dicht gedaan. Tegen 6en hebben we ons klaar gemaakt voor ons hotelrondje, DAMN wat een circus is het hier zeg.. (hotel heet ook circuscircus) er loopt gewoon een achtbaan door het hotel, en nog zooooveel kinder spelletjes meer, die stiekum ook voor volwassen leuk zijn maar dat eigenlijk niet willen toegeven. We zullen morgen even een paar fotos schieten van deze activiteiten.

Na dit gezien te hebben lopen we richting het echte casino. Wat mooi en slecht voelt dat zeg. Toen we naar las vegas reden las evelien tijdens het rijden (ik reed) een paar feitjes op. Zoals dat las vegas per jaar 6,8 miljard winst maakte op casino's. Dan denk je als je door het casino loopt, ze verdienen aan je en dan nog zoveel geld uit geven... Nee het casino is niet echt voor mij. 1 ding vind ik leuk en dat is de elektrische roulette. Wel echte roulette maar dan geautomatiseerd waar je gewoon met 3 dollar kan gokken en niet meteen met 10 of zelf vele malen hoger.Eenmaal een rondje gelopen te hebben en onze ogen hebben uitgekeken naar de serveersters met te korte rokje, te veel inkijk hebben en veeeeeeeeeel te oud zijn(gewoon vies dus) zijn we een etage hoger gegaan, hier was een echte soort circus aan de gang. Zoals clowns, acrobaten en trapeze. We hebben hier even gekeken en het is toch best wel leuk. Ongeveer om het half uur gebeurt er iets. Toen wij binnen kwamen was er net de acrobaten. Die voerden hun dansje op. Leuk maar ook knap. Na wederom een rondje gelopen te hebben kregen we wat trek en zijn naar de mac gelopen, want die zit uiteraard in een hotel. Tijdens ons hamburger festijn kwamen de trapeze mensen aanbod, wow wat knap zeg en wat hoog. Ik doe het ze niet na....

Eenmaal terug te lopen naar het hotelkamer konden we het toch niet laten om een gokje te wagen..... Hmmm is dat ook niet de bedoeling van deze casino's hier? Maar goed, eerst aan zon kast met een hendel, waar bij je 3op een rij moet hebben, evelien vindt die hendel zo leuk! maar na een dollar verspilt te hebben vonden we het niet leuk. Nu was het mijn beurt, dus wij zoeken naar de geautomatiseerde roulette tafel. Ik gooide er een tientje in, de eerste 3x verloren we.... Maar we hadden nog niet op speel gedrukt dus we verloren gelukkig niks. Toen we het doorhadden moesten we per 3 dollar gokken. De eerste 2x ging fout, weg 6 dollar. Toen zette evelien het fiche goed. We kregen 9 dollar terug. Hoppa dachten we. Nu doorgaan. En na 2 potjes had ik 24 goed. Toen kregen we 18 dollar terug. Opeens zaten we op 34 dollar. Dus gewoon 24 dollar winst. Evelien wou eigenlijk bij 20 al cashen maar ik(de niet gokker) wou door. Zodoende hebben we bij 30 dollar gecasht en hebben zo de verliezen van de eerste potjes en het eten eruit?Hierna zijn we naar de kamer gegaan om ons klaar te maken om de trip op te gaan. Eenmaal bij de auto gekomen zag ik water bij de parkeerplaats en dacht he, vreemd zijn ze aan het schoonmaken.... We liepen verder en het flitste zoveel dat ik dacht dit is niet goed ook al had evelien gezegd tijdens de weetjes dat het 10,5 centimeter regende in las vegas het hele jaar. Naar mijn weten zou het betekenen dat uitgerekend op het moment dat evelien en ik de strip op willen die 10,5 centimeter alvast is gevallen voor het hele jaar. Konden ze nou niet 2 dagen wachten???? Wij weer op naar de kamer om maar een spelletje te doen... Helaas voor mij, dit keer heeft evelien wederom gewonnen.Na 2 uur te wachten flitst het nog steeds en we gaan er daarom vanuit dat het morgen droog blijft zodat we dan nog over de strp kunnen lopen.We moeten natuurlijk wel het geld van (oom) Bertus opmaken, als zijn geld moet op rood. We zijn benieuwd!!
Las Vegas hotels/casinoLas Vegas hotels/casinoLas Vegas hotels/casino

Oja... We waren aan het eten bij de mac en je mag bij de mac bijvullen qua drinken. We zaten achter een nederlands stel met 3 kinderen. Ze hadden halve liter flesjes meegenomen, ze vulde hun mac beker, maar dat dronken ze niet op want dat ging in het andere flesje. Niet 1 keer? Nee alle kinderen omste beurten zodat het niet op zal vallen. Als je op zo'n reis dit moet bezuinigen dan is er volgens mij iets niet in orde... Het zal wel aan mij liggen, maar op dat moment schaam je je om een nederlander te zijn.... Trouwens maakt niet uit waar je bent, je haalt ze er altijd tussen uit. Of je nu bij de grand cayon, page of moab bent, je herkent ze gewoon. Nou we gaan het toch nog even proberen om naar bellagio te lopen om de fontijnshow te zien!

Welterusten! En voor jullie goedemorgen!

1. Robin:
    20 juli 2013
    Oe ik wil oceans eleven weer zien!
  2. Lindinha:
    20 juli 2013
    Wat een pech steeds met al die regen! Ik zal een droogtedansje voor jullie doen