Dag 01 Almelo - Las Vegas

9 juli 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 1: Maandag 8 juli

Lunchen? Ontbijten? Diner? @New York
Kwart voor 5 ging de wekker, onze lange reisdag ging beginnen.. Stipt half 6 reden we met onze chauffeuse weg( nogmaals bedankt Niecky!) we konden mooi doorrijden en toen we hoorden van een storing van treinen naar schiphol, waren we maar wat blij dat we met de auto gingen. Mooi op tijd kwamen op schiphol aan. Inchecken, bagage afgeven en daarna naar de gate. ----

Wow, wat een luxe hier.. Je zit ook vrij hoog, dus vandaar dat het wat hemels aanvoelt? Ten eerste, er lag een fleecekleedje op de stoel... Nou dan heb je mij al blij. Was het daar bij gebleven, hadden ze aan mij een tevreden klant gehad.Nee er was meer.. Films.. Kerstfilms( ja Karin!) of Glee( jaaaa Karin), of Mulan ( karin jij moet ook hier gaan vliegen) en nog veel meer. Ook serie 2 van GOT! Jammer dat ik die al gezien heb.. Dus dat voelde ook al erg luxe.Nou toen kregen we ons zakje zoutjes en wat drinken, die had ik dan nog wel zien aankomen, wat het niet minder lekkere maakte trouwens. Maar toen kregen we ook nog warm eten! Ik had heel lekker kip met boontjes, soort boboti. Maar dat was niet alles, namelijk..jaaa...Ook nog chocoladekoekjes! Heeerrrrlijk..Tenzij er straks nog een dure rekening aan komt, ben ik erg tevreden :)Nu moet ik wel zeggen, dat we nog maar 2 uur onderweg zijn, van de 8..( ja van het eerste gedeelte, daarna nog een pauze van 6 uur en een vlucht van 6 uur) Dus waarschijnlijk zakt mijn blije status nog wel een beetje..-----Na het warme eten kregen we direct weer wat te drinken aangeboden, je kon veel kiezen. Na een aantal films, spelletjes op het touchscreen te hebben gedaan en muziek geluisterd kregen we nogmaals een aantal koekjes. Het einde begon in zicht te komen van de reis naar new york. Een uurtje later zetten we ook de neerwaartse beweging in.Het ging erg goed de landing maar het is toch extra spannend aangezien er deze dagen 2 vliegtuigen zijn neer gestort in amerika en canada.We stapten gezond en op zich niet moe het vliegtuig uit, na er toch bijna 8 uur er in te hebben gezeten.Toen we eindelijk het vliegtuig uit waren, we waren namelijk bijna de laatste(vind je het gek als je op het laatste stoeltje zit) mochten we in de lange rij aansluiten voor de douane, we stonden gezellig naast mensen die uit oldenzaal kwamen, deze gingen eerst 4 daagjes NY doen en ook door naar het westen.Het ging gelukkig vrij snel de douane, maar als nog duurt wachten altijd lang.We werden gelukkig in één keer goed gekeurd, alleen we mochten niet tegelijk ivm we geen family waren..... Daarna de bagage halen want die stond al op ons te wachten. Hierna moesten we ons nogmaals melden bij de douane alleen ditmaal voor de voor de trip naar LAS VEGAS! Dit ging ook allemaal perfect en nu zitten we lekker aan een broodje en een kopje thee/prik.( aangezien we nu in Amerika zijn, heb ik Evelien gekozen voor, jaaa Lindinha, een muffin! Heerlijk.. En hier hebben ze die tenminste in een fatsoenlijk formaat, niet zo'n hap-slik-weg-formaat..hihi)In de resterende tijd, ongeveer 3,5 uur, hebben we heerlijk op een bankje gezeten spelletjes doen. Puzzeltje hier, puzzeltje daar. Het ging allemaal heel goed. Het was alleen even apart bij het inchecken, want 20min voordat ons vliegtuig gaat(ging) stond er nog een vliegtuig bij de gate die naar phoenix gaat(ging) maaar het is allemaal goed gegaan want we hangen in de lucht. Ik werd heel blij maar kwam weer van een koude(terwijl het best warm is hier) kermis terug, er stond namelijk WIFI op het vliegtuig. Ik (jeroen, voor degeme die het nog niet door hadden) dacht YES! Maar zoals ik al aangaf was ik later beetje teleurgesteld, je betaalt €10,- voor een uurtje... Niets gratis dus zoals een hollander zou willen. Ik typ daarom nu alvast het verslag wat we hopelijk vanavond (tis nu voor ons 7 uur, nederlandse tijd 2 uuur snachts) nog kunnen plaatsen in ons circus-circus hotel kunnen plaatsen. Het vliegtuig is trouwens wel wat minder. Kleinere stoelen, ouder multimediasysteem, een huilend/schreeuwend kind van nog geen jaar oud....( evelien; kindje huilde maar 3 minuten hoor.., maar helaas moet je hier ineens overal voor betalen, zelfs 2dollar voor de armieterige oortjes.. En nog stommer ook voor de films. Terwijl ik juist dacht lekker filmpje te kijken nu zodat ik goed wakker zou blijven.. Moet straks natuurlijk wel kunnen slapen.. Maar goed, dit was ff mijn toevoeging :) ) daarnaast schommelt het vliegtuig ook stukken meer, wordt er nu al gek van terwijl we nog 4 uur moeten. Straks eenmaal aangekomen in vegas moeten we onze huurauto op halen. Ben als autoverkoper toch benieuwd wat voor auto wij meekrijgen. Dan zullen we nog even over The Strip rijden(aangezien ons hotel daar aanligt) en ben benieuwd hoe Evelien dat gaat vinden. Ik heb het namelijk al een keer bewonderd samen met me vader(papa hans).

1. Jenny Walta:
    9 juli 2013
    Gaat allemaal goed lees ik. Hopelijk kunnen jullie straks?!? slapen. hoeveel is het tijdsverschil eigenlijk?? Veel plezier!