Dag 04 Grand Canyon - Page; Lake Powell

11 juli 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dit is de route voor vandaag  Scenic view onderweg

Dag 4: donderdag 11 juli 11:08 Grand Canyon - Page

Vanmorgen weer lekker op tijd eruit. Ik heb prima geslapen, Jeroen dit keer iets minder. Lekker douchen, spulletjes bij elkaar zoeken. Poe wat kun je dan
 een rotzooi maken binnen 2dagen hehe...
Even de reacties checken op  de weblog en laatste stukje van gisteren er nog bij. Het is erg leuk om alle reacties te lezen!
De eerste kaartjes op de post gedaan, ben benieuwd hoe lang ze onderweg zijn. Even wat eten en daarna hup de auto weer in.
Op weg naar Desert View, daar komen we ook langs onderweg naar Page. Onderweg blijkt wel dat er nog veel meer mooie plekjes zijn, het bordje scenic view zijn we al bijna immuun voor geworden.. ;)

dessert view    Dessert view
Desert view is ook erg mooi, met een gave watchtower! Daar komen we ook iets tegen wat we nog niet eerder hadden gezien hier.. Regendruppels op het raam..  Maar het zet niet door.
Later onderweg bij een van die scenic view merken we dat we lager zitten, temperatuur is stukken hoger.
Er komen ook een paar Fransen aan. De meneer denkt ook even leuke foto te maken en klautert een steenlaag omlaag, maar glijdt daarbij een stukje weg.. Pff had echt een hartaanval.. Er is niks aan de hand gelukkig, hij staat met een big smile om zich heen te kijkem.. Pffff
Nu zitten we weer in de auto op weg naar Page.. Nog 118 miles te gaan..
--------
Aangezien er op de weg naar page een aardverschuiving is geweest in mei dit jaar is de weg afgesloten, hierdoor moeten we 80 km omrijden, op zich vervelend, maar wat we rijden is wel een leuke weg. Het enige nadeel is dat we deze weg ook naar de volgende bestemming moeten rijden maar dat stond al in de planning.
Eenmaal aangekomen in Page rijden we richting het hotel, helaas te vroeg om in te checken. We gaan daarom Page maar even in, persoonlijk vind ik het niet een mooi plaatsje maar het gaat ons gelukkig niet om Page maar om lake powell dat tegen Page aanligt. lake powell is een aangelegd meer en is de 2e grootste meer van Amerika. We zijn klaar in page en hebben nog genoeg tijd over, we gaan daarom ook meteen naar Lake powell.
Aangezien dit bij een national park hoort hebben wij ons american the beautifull pass nodig om er door te reizen. We komen daar bij het loket aangereden en we geven ons pasje af samen met mijn rijbewijs,(pasje is persoonsgebonden) zegt die, mister Pernink. No Perik! Na een paar keer kon hij het ook goed zeggen. Toen kwam voor ons de grootste verassing, hij vroeg of wij een medaille kenden. Hij liet toen het kruisje zien van de nijmeegse vierdaagse. Ik herkende het en zei meteen thats from the 4 days hiking in nijmegen (bedankt pa, nu komt dat een keer van pas, jou 4daagse kruisjes)
Hij zei dat hij die had gelopen en ging volgende week weer naar nederland om het weer te lopen, wel de 50 kilometer want dat was al makkelijk zat. Het meeste moeite had hij met het bier drinken met de nederlanders!! We moesten helaas verder want er stond een auto achter. Anders hadden we zo nog uren kunnen praten. Wat mij en evelien opvalt dat er veel amerikanen in nederland zijn geweest!
We reden verder maar dit was niet de plek waar wij heen wouden dus we reden verder en kwamen bij lone rock uit. Dit is een grote rots die alleen in het meer ligt. Evelien wou graag zwemmen en dat heeft ze natuurlijk ook gedaan, alleen ophet moment dat wij daar heen gingen werd het erg donker boven ons en was er een erge sterke wind, een soort zandstorm, maar evelien heeft door gezet.
Ik ben op het droge gebleven maar goed ook, anders lag al onze kleding in het water want het was een erge harde storm.

Lone rock  Lone rock
Na even gezwommen te hebben heeft evelien zich weer aangekleed en zijn we naar het hotel gegaan, hebben ons ingecheckt en zijn eigenlijk meteen het zwembad ingedoken. Na een paar minuten begon het helaas te sputteren en toen zijn we maar naar de kamer gegaan en tik ik dit verslag...