Dag 05 - 12 Juli - Page/Lake Powell

13 juli 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dag 5: vrijdag 12 juli.                14:45

Het maakt wat lawaai zo'n airco, maar het maakt de kamer wel heerlijk koel om lekker te slapen. Om half 10 lag ik al diep te slapen, Jeroen was nog wel wakker, lekker alle reacties lezen op facebook en op de weblog.Helaas maakte dat wel dat ik vrij vroeg wakker werd..Maar ja.

Om 9 uur stonden wij in het kantoortje van Canyon tours, klaar voor een tochtje naar de upper antelope canyon; een prachtige bergengte van ong 2 meter breed en bijna 200 m lang. De beste manier om te begrijpen wat we gezien hebben is om de foto's even te bekijken.

Upper Antelope CanyonUpper Antelope CanyonUpper Antelope CanyonUpper Antelope Canyon

Het is niet vaak zo dat de foto's mooier zijn dan in het echt, maar in dit geval wel. Het zonlicht maakte de muren heel mooi, maar door bepaalde camerastand leek het op de foto's nog mooier!! We hadden een hele kundige gids, Patrick, die heel goed hielp. Zelfs de onnozel irritante chinese vrouwtjes. Die elke keer hun mobiel in zijn handen douwden zodat hij de foto zou maken. Hij moest ze zelfs nog helpen hoe de flits uit moest... Sjongejonge... Maar gelukkig had hij nog wel tijd om ook de rest te helpen met de juiste camera-instellingen en de juiste plekjes. Nou heeft hij al die plekken natuurlijk al vele keren gezien en misschien dat hij daarom ook is gaan kijken naar andere dingen.. King kong, abraham lincoln, een adelaar, een beer.. Allerlei dingen zouden te zien moeten zijn in de stenen muur.. En dan dacht ik, dat ik veel fantasie had.. Maar zelfs met mijn portie fantasie was het vaak moeilijk om het erin te zien.. Een zeer geslaagde trip!
Daarna wilden we graag weer even zwemmen in lake Powell, wij  vragen bij receptie even naar mooi zwemplekje en vertrekken dan vol goede moed. ( voel je al aankomen, dat het zo fout gaat!?) We rijden het park op( of nou ja het gebied van de Navajo-indianen, je moet uiteraard wel geld betalen om bij het meer te komen, gelukkig telt de American the Beautifull pass ook) en die vrouw zegt mooi; 2e afslag rechts, dus dat doen wij braaf. Daar aangekomen parkeren wij en sjouwen wij al enigszins verhit het hele pad naar beneden. Nou voel je soms al aan dat het waarschijnlijk niet helemaal goed is. Helaas ben ik dan te eigenwijs om naar dat gevoel te luisteren.. Wij zagen namelijk al dat dit vooral havengebied was, maar omdat je omlaag liep zag je niet precies wat er om het hoekje lag. Ik bleef tot het laatste moment goede hoop houden, maar helaas... Hier was geen zwemplek. Dus zuchtend en steunend in de volle zon weer omhoog sjokken. Bovenaan maar even vragen, bleken we helemaal niet de 2e afslag gehad te moeten hebben... Stomme vrouw!
Klein stukje verderop met de auto, helaas ook weer stuk omlaag sjouwen, maar toen dan eindelijk de verfrissing van water!!Heerlijk gezwommen en beetje in de zon gelegen. Zo dat stukje vakantiegevoel kunnen we ook weer afvinken! :) We hadden ook nog een opblaasbal meegenomen.. :) ( jup we zijn net stel kinderen) deze zorgde bij Jeroen voor grote hilariteit toen hij hem naar mij gooide, dit iets te enthousiast deed en ik erachter aan moest. Door de boten die voorbij kwamen waren er best wat golven. En ja hoor ik had m telkens bijnaaaa.. Zien jullie het allemaal al voor je? ( Paul een beetje zoals met jou toen in dat ijskoude water op vakantie bij dat kerkje, weet je nog? Toen moest jij erachteraan.. Misschien was dit wel karma...)Gelukkig kreeg ik hem uiteindelijk wel te pakken hehe.
Lake Powell  Lake Powell  Lake Powell
Nu zitten we even op de hotelkamer. Straks gaan we nog naar horse shoe bend, wat een heel mooi uitzichtspunt moet zijn op de Colorado...

--------------

Na het zwemmen zijn we even naar de hotelkamer gereden, lekker de airco aan in de auto, want we moesten weer eens door het zand omhoog lopen. Bezweet en wel gingen we daarom de auto in en gingen we op naar de kamer.
Eenmaal op de kamer even lekker onze rust gepakt. Evelien ging het verslag maken en ik even lekker niksen, spelletje doen - muziekje aan, heerlijk!
Na een tijdje hebben we onze zwemkleding maar ingeruild voor normale kleding om richting horseshoe bend te gaan. De coloradoriver begint bij lake powell en gaat dan op richting de grand canyon en komt net bij page in een aantal bochten terecht die hij in de loop van de jaren gemaakt heeft (men zegt een aantal miljoen jaar). Een zo'n punt is horsehoe bend. Dit is een hoefijzervormige bocht.

Horseshoe Bend - Page

We kwamen daar en het begon al een kleinbeetje grijs te worden. het regende al iets verder op, dit konden we erg mooi zien. Dit betekende alleen dat wij zelf ook nat konden worden, maar dit hadden wij er wel voor over want er werd gezegd dat dit erg mooi is. Aangezien wij morgenvroeg vertrekken moesten we ook wel. Er werd verteld dat je iets omhoog moest lopen en dan klein stukje naar beneden. Okee daar gingen we. Naar boven was te doen, het is naar boven altijd lastiger dan naar beneden. Eenmaal boven aangekomen kwam de verrassing(wij/ik houden wel van een verrassing) er moest iets verder lopen dan iets naar beneden...

Horseshoe Bend Horseshoe Bend(ingezoomd)

Met de regen in ons achterhoofd zijn we toch gegaan. Ik ben echt blij dit gedaan te hebben want het is echt prachtig daar. Ik had in het begin, zo'n domme hoefijzer in gedachten maar het was echt mooi om te zien. Het weer was goed (droog, klein zonnetje) maar af en toe (als ik juist de camera vast had) begon het te spetteren. Ondaks de spetters toch nog paar leuke plaatjes kunnen schieten.

Horseshoe Bend   Horseshoe Bend   Horseshoe Bend

Al met al een goede zet van ons geweest. Na een tijdje hadden we het voor gezien en gingen we door naar de glenn canyon dam. Dit is bijna het zelfde als de hooverdam, voor de meeste bekender dan de glenn canyon dam. Als je graag wilt weten wat het is bestaat http://www.google.nl. Na het visitor centre gezien te hebben even een kijkje gedaan bij de reling. Mijn hoogtevrees vond dat toch beetje eng dus ik kwam niet al te dicht bij de kant. Aangezien ik het fototoestel vast had en er een paar kiekjes van wou hebben, heb ik mijn angst voor een paar seconden aan de kant gezet en heel stoer bij de rand gaan staan, maar snel weer terug als ik de foto had.

Glenn Canyon dam   Glenn Canyon dam bridge
Na dit gehad te hebben zijn we weer eens heerlijk romantisch uit eten geweest bij de mac, we zijn tenslotte in amerika! We kregen een niet te verstaande stagiaire aan de balie. Aangezien ons engels al niet super is, was dit voor ons al helemaal abrcadabra.... Maaaar we zijn er uit gekomen. Het werkt alleen iets anders als in nederland. Het smaakte zoals we gewend waren, vrij goed!
Na het eten even getankt bij de shell.. Je tankt hier geen liters maar gallons. 1 gallon is dacht ik 3.8 liter... Je betaalt hier 3,66 voor 1 gallon benzine!!!! Dat is toch niet eerlijk! Zoveel goedkoper. Het is dus minder dan een dollar voor 1 liter en dat de dollar nog duurder is dan de euro. Je betaalt dus gewoon 80 cent in euro's!!!!!!!
Eenmaal weer aangekomen in het hotel ben ik beneden gebleven bij het relaxbankje van het hotel. Onder een afdakje en dan zo'n lekkere zachte ronde bank.

RelaxenRelaxen

Hier begonnen met verslag van de middag, op gegeven moment begon het te regenen, later nog iets harder en op gegeven moment was het gewoon hozen...

Regen @ page

En de wind stond onze kant op dus we werden gewoon nat. Snel de spullen maar in de tas en door de regen naar de deur van het hotel....
Ik tik nu de paar laatste regels maar in de hotelkamer. Straks nog even naar beneden omdat dat makkelijker is om dit verhaal te posten incl de foto's.
Morgen de trip naar Moab, dit via monumental valley waar ik veel zin in heb!

Route voor dag 06 richting Moab via monumental valley

Voor jullie goedemorgen, voor ons welterusten!!

1. Ada:
    13 juli 2013
    De antilope canyon nog niet gezien...dus....we MOETEN wel weer gaan!!!!!!
    Jongens, jullie maken een geweldige reis en....prachtige verslagen.
    Petje af voor zoveel moeite tijdens de vakantie.
    liefs Ada
  2. Jeroen Perik:
    13 juli 2013
    Hoi Ada,
    Ja dat is echt super mooi. Ik denk Wel dat je Henk de heledag kwijt bent met fotos maken. Het ligt wel afgelegen, maar je gaat er met een jeep naar toe. Bedankt voor het mailtje! We gaan kijken of we het kunnen toepassen.
    Groetjes jeroen.