dag 06 13 juli Page - Moab (via monument valley)

14 juli 2013 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dag 6: zaterdag 13 juli Page - Moab.

Het is even wennen voor ons, want we zijn in Utah. Dit is weer een andere staat(provincie voor nl) en de klok is een uurtje vooruit gegaan.Opzich geen probleem maar wel even rekening mee te houden voor ons.We zijn vanmorgen rond 8 uur vertrokken vanuit Page. Na uitgecheckt te hebben zijn we eerst naar de supermarkt gegaan voor een broodje, aangezien we gisteren lekkere kaasbroodjes hadden hebben we die vandaag ook gehaald.De reis voor vandaag kon beginnen.Na een tijdje over dezelfde weg gereden te hebben die we eergisteren ook reden. Kwamen we bij een punt uit waarbij 3 stenen/rotsen net op een liggende indiaan leek, het hoofdje, iets ruimte er tussen toen de romp en nog iets verder weg de voeten(ik, jeroen, dacht eerst wat anders...dat terzijde) Deze hadden we al op de heen weg gespot, maar toen konden/durfden we niet te stoppen. Na deze korte break van nog geen minuut gingen we verder. We gingen niet rechstreeks naar Moab, maar via monument valley, dit heeft geen omschrijving nodig verwacht ik, zo niet; bekijk een aantal cowboys films en je weet wat het is. Wat is dit prachtig zeg, je hebt gewoon een vlakke grond en opeens staan er kolossale gebergte van een 100meter hoog. Zie de foto's voor het idee.Na deze leuke fotoshoot te hebben gedaan(wat je kunt zien bij de foto's) zijn we door gereden. Ik heb van (oom) Henk vernomen dat je ook een foto moet hebben vanaf de weg waarbij monumental valley zichtbaar is. Ikzag een mooi plekje en ben gestopt, ik heb daar mijn leuke foto's gemaakt. Evelien had eerste instantie niet zoveel zin, maar heb der overgehaald omdat dit maar 1x mogelijk is op zo'n lokatie. Ik had het statief weer uitgeklapt en fotocamera op 10seconden staan. Er kwamen een paar auto's aan in de verte, evelien zei neeee dat kan niet maar ik dacht van wel. Dus snel neer zetten foto maken en we renden de weg weer af. Maar goed ook, want toen werd het een drukte van jewelste. Helaas gingen we na deze foto's ook monument valley uit en reden daarom door naar moab. Dit was toch nog wel stukje rijden, maar na een leuke route reden we rond half 3 de parkeerplaats van het hotel op. Na vriendelijk geholpen te zijn konden we naar de kamer.Hier hebben we ons opgefrist en zijn eigenlijk direct de auto ingestapt om naar arches te rijden. Waaauuuw wat een gaaf park is dat zeg. Je moet eerst een paar haarspeld bochten maken om het park te bereiken, helaas ging daarmee ook de temp snel omhoog van 94 naar 100 fahrenheid, ongeveer 38 graden. Maar de route was erg mooi. Na ongeveer 10 min gereden te hebben komen we uit bij balanced rock. Dit is een hele grote rock die op een kleine rots rust. Men heeft de balaned rock opgetilt om te kijken hoe zwaar die was en weer terug gezet. Tenminste dat had ik evelien even gek gemaakt (ze geloofde me, tot dat ze me aankeek en even normaal nadacht(uhu)) maar ze hebben bewezen dat hij 6 miljoen kilo weegt, hoe ze dat berekend hebben stond er niet bij) na rondje balanced rock zijn we verder gegaan naar north en south window. Deze staan bijna naast elkaar. Alleen door de vele japanners/chinezen, het waren iig aziaaten, die veel geluid produceren was het niet echt stil, helaas.Na deze openingen gezien te hebben zijn we door gereden naar het viewpoint van delicate arch, we vonden het te laat en te warm voor om nog 3,8 kilomter te lopen en daarom gekozen voor het upper viewpoint. Morgenvroeg gaan we vroeg (7uur) een andere trial lopen, het is namelijk dan nog vrij koel hopen we. Maar even terug te komen op delicate arch. We zagen hem van een afstandje, maar met een goede zoom lens kwam hij toch aardig dicht bij.Na uitgeput weer beneden te komen hadden we geen zin meer, waren helemaal bezweet en we hadden beetje honger. We dachten we gaan terug maar de hotelroom. We hebben heeerlijk gedoucht en weer op normale temparaturen gekomen.We gingen via alle foldertjes even bekijken wat we gaan eten. Evelien had zin in pizza. Dus we hebben een pizzaria opgezocht. Echt een restaurant was het niet, maar als het maar smaakt.We konden kiezen tussen 12", 14" en 18". Ja hoor jullie zien hem al aankomen, evelien ging voor de 12" en ik voor de 14" (haha, jammer he, geen 18") maar toen evelien haar pizza kreeg was het van o normaal maatje, en 3 min later kreeg ik mijn pizza. Hij viel over de ovenschaal, ze hadden een 18" schaal nodig om de pizza te brengen.... Dus kreeg ik als nog zo'n joekel. (zie de foto) maar gelukkig at evelien 1 punt mee, zodat hij na een paar minuten toch op was. We hadden trouwens wat drinken besteld. Kregen we een spirte fles van 2 liter mee!!! Het kan alleen in Amerika.Het was dus wederom een vrij leuke, zware, hete maar vooral geweldige dag(zoals elke dag zover) Morgen er weer vroeg uit, dus ik ga nu slapen!Tot de berichtjes!Groetjes Evelien en van mij

1. Ada:
    15 juli 2013
    Jullie fotoproject is zeer geslaagd. Zeker met die sprongen.
    Geweldige timing. De foto zonder jullie is ook erg geslaagd.
    Die sprongen hebben wij niet gedaan.