Dag 07 - 14 Juli - Arches national park

15 juli 2013 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dag 7: zondag 14 juli.        14:07
We zitten nu even heerlijk niks te doen bij het zwembad, maar dat hebben we ook wel verdiend na onze inspannende ochtend!Om half 7 zaten we aan het ontbijt, dit is het eerste hotel waar het ontbijt bij prijs is inbegrepen dus daar maken we uiteraard gebruik van. Er was ruime keuze, broodje roosteren, yoghurt, eitje voor Jeroen en... Je kom zelfs wafels maken!! Vanmorgen waren ze helaas allemaal vol en morgen moeten we vroeg weg, maar dinsdag..( jaa jullie voelen de shrek-quote aankomen...) tuesday i'm making waffles!! Hihi
In het park Arches aangekomen rijden we direct helemaal door naar het achterste plekje( wat toch gauw al een half uur is met de auto!) daarvandaan start namelijk de wandeling die we willen doen. Het is nu half 8 en lekker koel, zonnetje en stevig windje. Als we bij landscape arch zijn( grootste arch van het park) besluiten we ook die iets pittigere wandeling naar double o arch te maken. Dat was een hele goede keuze. Echt een hele gave wandeling met stukjes klimmen over rotsen e.d. Mam, jij had ons voor gek verklaard, pap jij had het geweldig gevonden!:) In het begin waren we nog iets te veel aan het kletsen en liepen we nog stukje verkeerd...oeps.. Dit keer luisterde ik wel naar mijn gevoel en zijn we teruggelopen en al vlot zagen we de goede route. Naast de weg waren er torentjes van stenen; cairns. Die gaven de route aan.
Arches - Landscape arch Arches Arches
Plots stond er ineens een hert naast ons, op zo'n 5 meter naast ons. Jeroen pakt de cameratas, er gebeurt niks,  Jeroen pakt de camera, het hert staat stil, ik pak de lensdop aan, het hert slikt zn lippen eens af, Jeroen zet de camera aan, weg hert.... Ja dat was te verwachten...
Onderweg veel foto's gemaakt. Het valt mij ook op dat veel mensen hier aanbieden om foto van je te maken. Echt vriendelijk.( en nee Robin dan gaan ze niet met de camera ervandoor!)We hebben uiteindelijk een stuk of 4 arches gezien, het blijft een indrukwekkend natuurverschijnsel.
De terugweg was stukje pittiger omdat de zon behoorlijk kracht begon te krijgen en de wind weg was..Dus toen we eindelijk onze auto weer bereikt hadden waren we kapot.Dan maar even langs de mac voor een makkelijke lunch. Op de hotelkamer gebeld naar de luchtballonmensjes om de tijd te bevestigen.. Kwart voor 6! ben zo ontzettend benieuwd!! En straks gaan we naar dead horse point. Maar even wachten tot ergste hitte wat gezakt is. Hopelijk vanavond nog energie om de zonsondergang in Arches te bekijken.. Maar weet niet of dat lukt..Nou ik neem nog even een duik!Xx
                                                                                           ------- 21.00
Nadat we heerlijk bij het zwembad hadden gezeten en onze kleren op normaal formaat weer uit de droger hadden gehaald( had alles bij elkaar er gewoon ingemikt, dacht zie wel. Bleek Jeroen al zn shirtjes erbij te hebben gedaan, dus toen was het wel iets belangrijker dat het goed was gegaan) heb ik nog even uurtje geslapen. Was lekker rozig van het bubbelbad..
Tegen 4  uur weer in de auto op naar Dead Horse Point. Toch nog wel stukje rijden.. Maar wel mooie omgeving. Wel vonden we hem allebei minder indrukwekkend als horse shoe bend, je staat er hier toch iets verder vanaf.
Dead Horse Point  Dead Horse Point
Moabs brewery gingen we eten vanavond. Stond goed aangeschreven in de trottergids en bleek ook nog eens tegenover het hotel te zitten. Ik heb een erg lekkere pasta gehad en Jeroen dacht heel amerikaans, dus die had een heeel groot stuk vlees. Hij heeft het bijnaaa helemaal opgekregen. Goed gegeten!
Daarna hop weer in de auto om de zonsondergang in Arches te bekijken.Jeroen vond een mooi, maar wel beetje eng, plekje bovenop een rots. Daar hebben we heeerlijk gezeten.( al waren de windvlagen af en toe wel wat scary) helaas kwamen er net voor de zon onderging een hele invasie kinderen de rots op klimmen. Nou wil ik best het uitzicht delen, maar deze kinderen deden zo eng( want eigenlijk was er ook niet echt plek voor meer dan ons) dat ik meer op hen aan het letten was dan de zon. Dus dat was wel beetje jammer, toch wel een hele mooie avond gehad. Nu zitten we allebei behoorlijk moe in bed.. Morgen vroeg op!

Zonsondergang @ Arches Zonsondergang @ Arches

1. Ada:
    15 juli 2013
    Jullie verhaal is een feest van herkenning voor ons.
    Wij hebben de wandelingen ook gedaan in 1994.
    Dus Ria en Hans jullie kunnen ook trots op ons zijn.

Mooie ballonvaart
    groet, Ada en Henk