Dag 10: woensdag 17 juli Capitol Reef - Bryce Canyon

17 juli 2013 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Dag 10 : woensdag 17 juli Capitol Reef - Bryce Canyon

Vanmorgen op tijd opgestaan om nog een wandeling in Capitol Reef te maken. Het was lekker koel, maar het zonnetje scheen wel. Mijn sokken waren nog niet helemaal droog( had ze gisteren gewassen) dus eerst zorgde ik voor lekker brandgeurtje in de kamer( ik probeerde ze te drogen met föhn) en daarna heb ik ze even laten wapperen uit het open raam vanuit de auto :)

Nog vol energie: chimney rock trail kom maar op! @ Capitol ReefCapitol ReefOe begon hier de wandeling pas echt?! @ Capitol Reef

Maar daarna begonnen we fris en wel aan de chimney rock wandeling. Het was een behoorlijk stukje omhoog.. Telkens als we dachten dat we nu toch wel boven waren, was er na dat ene bochtje toch nog een stukje omhoog! Maar het was wel een hele mooie wandeling.

Uitzichtje tijdens de scenic byway 12 Bryce Canyon!

lRond 10 waren we weer terug bij de auto en toen was die airco toch wel erg lekker.Op weg naar Bryce Canyon. In nederland had Jeroen een mooie weg opgezocht die we gingen rijd. Scenic byway 12, echt een prachtige weg! Heel veel mooie uitzichtpunten en mooie bochtjes etc.

Rond 1 uur kwamen we aan in Bryce Canyon. We konden nog niet inchecken dus direct op naar het park.Daar namen we de hoofdweg en reden we langs alle mooie uitzichtspunten. Het weer was niet echt super, maar meestal wel droog al we even uitstapten. Wel rare gewaarwording, het was gewoon onder de 25 graden en het regende! Het leek wel Nederland.. Alleen de omgeving niet echt.. Hehe.

Bryce Canyon!Bryce Canyon!Onder de paraplu @Bryce Canyon

..wel hebben we genoten van de mooie uitzichten. Rond 5 uur ingechekt op de kamer en heb ik heerlijk gedoucht. Daar knapt een mens van op! Daarna lekker uit eten geweest.. Ze hadden chescake! :) Morgen gaan we een wandeling doen meer tussen de zogenaamde hoodoos door. Ben erg benieuwd, daarna direct weer door naar het volgende park Zion! ( waar een gedeelte is afgezet wegens leeuwen, hmm)

Nu nog een spelletje en daarna lekker slapen!