Dag 09 - Moab naar Torrey

17 juli 2013 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

Dag 8 : dinsdag 16 juli 2013. 9:06.
Goedemorgen allemaal! Wij zitten nu alweer bijna een uurtje in de auto. Op weg naar Capitol Reef National Park. Onze verwachtingen van dit park waren het laagste vergeleken met de anderen, dus het kan alleen maar goed zijn! HahaWe zullen zien, we hoorden gister al van mensen die er al geweest zijn dat het er wel koeler is, dus dat is mooi meegenomen! Valt ons sowieso wel op dat veel mensen 'onze' route andersom doen. Gisteravond hebben we na het zwemmen een leuk restaurantje opgezocht. Ik had wel zin in mexicaans en daarom leek Fiesta Mexicana wel een goed plan. Van binnen zag het er erg leuk uit, de ober was wat moeilijk te verstaan, maar het eten kwam vlot en was ook erg lekker. Het voelt wel erg slecht om zo vaak je bord niet leeg te krijgen, maar als ik elke keer mn eten allemaal op moet eten kom ik echt zo rond als een tonnetje weer terug. Weer terug op de hotel kamer waren we te moe om nog iets te ondernemen, dus hebben we lekker beetje gelezen (ik) en gepuzzelt ( jeroen). En jaja.. Het heeft even geduurd, maar we hebben ook ons eerste spelletje gespeeld! Voor de mensen die ons beetje kennen, weten dat dit voor ons doen heel laat in de vakantie is haha. Elke keeer nog te druk of te moe geweest. En als wij te moe aan een spelletje beginnen .. Nou dan is misschien de verloving weer snel afgebroken ;) hihi ( allebei fanatiek en als we moe zijn iets chagrijniger)
Rond half 10 waren we allebei erg moe, maar ja we waren er natuurlijk gisterochtend ook wel al erg vroeg uit.. Dus lekker gaan slapen.En dan is het verslag nu weer up-to-date tot nu.. :)Jeroen mopperde net al beetje op de wegwerkmensjes hier. We moesten net 10 minuten wachten en daarna mochten we rijden. Nou dan verwacht je, als er een rijstrook wordt afgezet dat ze natuurlijk wel flink bezig zijn met de weg.. Het duurde eerst 5 minuten voordat we uberhaupt iets aan de linkerkant van de weg zagen en toen was het alleen een auto die wat grind aan het verslepen was oid.. Moesten ze daar nu een rijstrook zo ruim voor afzetten? We reden vervolgens ook een rij wachtende auto's voorbij, stuk of 25.. Ach ja we zijn er weer voorbij.

----------------

Het is nu 11 uur geleden dat evelien dit getypt heeft, in die tussentijd hebben we veel gedaan. Na de vertraging van vanmorgen ging de reis erg goed. We hebben ons plan iets gewijzigd en daar waren we blij om, want we hebben namelijk ook een ander state park bezocht. Dit is namelijk het goblin state park. Dit lijken allemaal paddestoelen van steen en zand. Wat een leuk park zeg.. :-) we zijn het park in gewandeld, want dat mag gewoon bij dit park. Er staat een bordje bij van, loop gerust door het park, je mag ook klimmen op de goblins, maar pas op want het dichtst bijzijnde ziekenhuis is heel erg ver weg. Met andere woorden, doe voorzichtig. Wij zijn een stukje verder gelope, je hebt 3 gedeeltes in dit park, men gaf via internet ook aan dat het verderop gedeelte leuker was en dat klopt ook zeker. Aangezien dit allemaal op elkaar lijkt hebben wij een spelletje voor JULLIE bedacht. Wij hebben op 3 tal foto's ons zelf verstopt en op de laatste ook nog eens 2 attributen, namelijk een waterflesje en mijn fototas. Vooral evelien is erug moeilijk te vinden. Wie van jullie gaat de uitdaging aan?!
Zoekplaatje 3 op hogere resolutie.Zoekplaatje 2 met hoge resolutieGoblin State Park
Na een tijdje gespeeld te hebben kwam de zon er bij en werd het weer warm. Op dat moment besloten wij dan ook terug te gaan naar het viewpoint, ook om het broodje dat we gekocht hebben op te eten. We hadden druifjes gekocht en wat drinken, dat ging er wel in zeg. Heel toevallig zaten er mensen uit groningen naast ons. Daar nog even mee gesproken, zij doen bijna dezelfde route als ons, maar paar dagen anders. Wel leuk want je kunt elkaar dan vertellen wat je gedaan hebt. Na een half uurtje gesproken te hebben zijn wij verder gegaan, op naar capitol reef. Na een uurtje rijden waren we er ook en zijn meteen naar het visitor centre gereden (hotel ligt iets verder en konden nog niet inchecken) We hebben een tour gedaan over de scenic route, maar het begon te onweren en in de verte te regenen. We durfde dus niet goed een trail te doen, want je bent een eind weg van de auto en je gaat berg op dus moeilijk terug te komen. We hebben daarom aan het eind van de scenic route de auto gekeerd en terug gereden naar de hoofdweg waar ook allerlei dingen te zien zijn. We reden een parkeerplaats op naast de hoofdweg en er stond een bordje bij van "ranger information 15 uur".ik keek op klok en bleek het 2 voor 3 te zijn dus hebben we ons ons bij de groep aangesloten. De ranger vertelde over de mensen die hier vroeg geleefd hebben. Dit liet ze zien met voorbeelden van materiaal en waar wij zitten waren muurschilderingen te zien. Wel leuk, alleen dacht ik dat ik snel sprak, maar zij sprak nog sneller en in het amerikaans. Ik heb het soms laten vertalen door eef want het ging me Te snel.Eenmaal dit gehad te hebben zijn we naar ons hotel gegaan. Dit lag nog 6 mile van capitol reef af. Sleutels opgehaald bij de receptie en naar de kamer gereden, goede kamer mooi ingericht, maar dat uitzicht WAAAUUW. We kijken gewoon uit op de berg. Zo'n mooi uitzicht van uit een hotelkamer hebben we nog niet eerder gehad. Maar we hebben de koffers neer gezet even goede wandel kleding aan gedaan en weer terug gegaan naar het park. Hier hebben we een trail gelopen. Het begon erg vlak. Hier hebben we aantal eekhoorns gezien (100en) maar ook een bever(tenminste dat denken we) en hertjes. We liepen langs de rivier maar de berg begon en we begonnen te stijgen en stijgen en nog meer stijgen. Het hield maar niet op (wisten we wel) maa het was wel iets verder dan gedacht. Bij de bocht bijna aan het eind zijn we gestopt want het begon te onweren op de plek waar wij heen moesten lopen. We vertrouwden het niet helemaal en zijn daarom helaas terug gelopen.Daarna zijn we nog even terug gegaan naar de hoofdstraat en kwamen daar weer een hertje tegen, maar met 2 jongen. Was wel leuk em schattig om te zien. Hierna was het toch wel wat laat, dus we zijn terug gegaan richting het hotel. Tegen over het hotel zat een goedkoop restaurantje, althans dat dachten we. We hebben pizza gegeten op een plasticbordje en ultra saaie indeling. Maar het was wel lekker zeg. En je zat op een erg mooi plekje met ver uitzicht.Het lekkerste kwam daarna nog...... De hottub!!! Oo lekker zeg, om 7 uur lekker een klein half uurtje ingezeten. Ff genieten van een mooie dag.Morgen weer vroeg op, want we willen hier nog een trike lopen en dan door naar Bryce canyon.Vergeten jullie niet om het zoekplaatje te doen?
Bever?! @  Capitol Reef  Deer! @  Capitol Reef
Tot morgen,

En we sluiten af met.....

Groetn uut Torrey!!!!